Saturday, February 12, 2011

Cakap Siang Pandang Pandang Cakap Malam Dengar Dengar ( Siri 1)

Cakap Siang Pandang Pandang Cakap Malam Dengar Dengar Siri 1)
teaching children respectteaching children respect











Apa yg saya maksudkan disini ialah kalau kita bercakap tu cover cover le sikit. kadang kadang kita bukan nak mengumpat je tapi mengeluh le dgn perangai kawan ke sedara ke sapa ke. Sebabnya kadang kdang tanpa kita sedar bila kita cakap tu kadang kadang dia terdengar atau orang lain dengar dan sampaikan dia. Dah tak pasal pasal bermasam muka.  Ish Ish ish tu namanya cari pasal.

Cam ni le, kadang kadang meluahkan perasaan tu ok, maklumle kita ni manusia bukan robot . Tapi cakap siang pandang pandang cakap malam dengar dengar. Ok kalau tak percaya cuba renungkan apa saya nak kata disini.

Di bawah ni ada beberapa situasi bila kita tgh rancak mengeluh atau senang kata tgh kutuk pasal hal seseorang:

1) Pernah tak anda sedang cerita tgh mengutuk seseorang tiba tiba handphone berbunyi dan panggilan tu datang dari orang yang kita kutuk tu,. He he macam tau je.
2) Bila kita tengah bercakap ttg orang yg kita tengah kutuk tiba tiba orang tu mucul dan terus menyapa kita lagi haru dia pulak terus duduk borak dgn kita. Ha ha ha
3) Bila kita tgh kutuk orang tiba tiba je ada orang datang cakap orang yg kita tgh kutuk tu nak jumpa, sudah suspen le jawabnya. Dia ni dengar ke apa aku cakap ni.
4) Bila kita tgh kutuk orang ni tiba tiba je bedebub kita terjatuh ke, terlanggar benda ke. Ha ha ha maksudnya tu doa dari orang teraniaya le tu.
5) Kita tengah kutuk seorang kat bilik air tiba tiba bila pintu bilik air tebuka orang yg kita tgh kutuk keluar, ha ha ha kan dah kantoi.


Situasi ni saya rasa ramai orang lalui termasuk saya , episod akan datang saya akan cerita pengalaman saya yg agak kelakar dan memalukan.

Salam, sayonara dan nyeh nyeh nyeh je

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...