Monday, January 31, 2011

Why My tagline is Nyeh Nyeh Nyeh

Actually there is a reason about everything that happen around the world. I also tak terkecuali. Mungkin orang akan cakap my tagline is a little bit childish. But i have my strong reason why i choose this word.

For example some people have their own tagline cam Shamsul Ghau Ghau terkenal dgn Ghau Ghau baunya, Mawi dengan tagline Mawi World,  Syarikat Nike dgn Just Do It dan byk lagi ada their own unique tagline.

So because i ni mengajar, so this tagline is inspired by my career. I pun tak ingat bila i dapat tagline Nyeh Nnyeh Nyeh ni. Cuma i ingat kalau i ngajar i will use this word and my student akan ketawa. Di setiap peristiwa mesti ada sejarahnya. Beginilah, masa i tgh mengajar sekali tu , i explain to my student and their keep interupt me dgn soalan, " Sir Camana Nak buat Resume Tu", i pun jawab la kan minggu lepas dah explain lepas tu i pun explain semula, habis explain ada pulak student angkat tangan , cakap cam ni, Sir tak faham le Sir' .Berapa kali mau explain dah. Last last tah camana i cakap with all student ,u Nyeh Nyeh Nyeh je le, lepas tu diorang tanya, :Apa tu Sir". I pun cakap u Nyeh Nyeh Nyeh je le. Satu clasroom bergema dgn ketawa. Sebenarnya Nyeh Nyeh Nyeh tu bermaksud tenyeh je le. Ataupun dgn kata lain buat je le.


Ha ha ha , thank u for my student because of u all, i dah dapat magic word, Nyeh Nyeh Nyeh. Tagline ni i dpt masa i ajar subject Communication Skills. Ha ha ha ha ha ada satu student tu jumpa i dekat lif, lepas tu dia lupa my name terus dia angkat tangan and cakap Hai Sir Nyeh Nyeh Nyeh, ha ha ha , memang seronok bila ingat that incident.

Eventhough i ni agak jovial, tapi my student tau i ni strict sikit bila bab buat assignment. So kira balance le. So to my pengunjung blog, this is just a beginning, So Azrul Nyeh Nyeh Nyeh akan memberi motivation and proffesional advice in career and life.

Salam, sayonara , adios and Nyeh Nyeh Nyeh

Iklas
Azrul Shah Mohamad
(Azrul Nyeh Nyeh nyeh)

2 comments:

Mike Zulu said...

still rmmbr dat n owes..
:D

Azurina Harun said...

i really cannot forget those nyeh nyeh nyeh tagline sir... really cheer we up in claz... :-)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...